Yhdysvalloissa odotettu 11. kausi alkoi 3.1. ja Suomessa sarja sai ensi-iltansa 8.1. Canvs-markkinatutkimusyhtiön kanssa tehty tutkimustyö selvitti miten katsojat reagoivat uuteen kauteen Twitterissä.

 Vuonna 2016 nähty 10. kausi sai Twitterissä yhteensä 181 640 tunnereaktiota, joista 40% ajoittui ensimmäisen jakson esitykseen. Tämä viittaa siihen, että sarjaa oli odotettu pitkään ja katsojat olivat innostuneita uudesta kaudesta. Tviitit jakautuivat tunneteemaltaan seuraavasti: rakkaus 25,9%, innostus 12,7% ja ilo 9,3%. Sisällöltään tviittejä hallitsi keskustelu Fox Mulderista 9,2% (David Duchovny) ja Dana Scullysta 7,7% (Gillian Anderson).

Tänä vuonna esitetty 11. kausi, jota on nähty vasta kolme jaksoa (jaksoja on yhteensä 10 eli jännitystä on vielä paljon edessä) on saanut tähän asti Twitterissä 34 360 tunnereaktiota (ER). Nämä tunnereaktiot näyttävät jakaantuvan samansuuntaisella tavalla, kuin edellisellä kaudella: rakkaus 23,3%, innostus 14,1% ja nautinto 10,7%. Tällä kertaa Scully hallitsi tviitien sisältöä 8,1% ja Mulder mainittiin 6,5% tviiteistä. Scullya esittävä Gillian Andersonhan on ilmoittanut, ettei palaa tämän kauden jälkeen enää X-filesien pariin. Hänet mainitaankin pari prosenttia useammin keskusteluissa, ja tahti varmaan kiihtyy kauden aikana! 

iSpot.tv:n tekemän tutkimuksen mukaan suurimmat mainostajat The X-Files -sarjan 10. kauden aikana olivat Ford, Verizon ja Hulu. Sarjan 11. kauden suurin mainostaja on tällä hetkellä Ford. Eniten näkyvyyttä saaneet mainostajat ovat Apple ja University of Phoenix (iSpot.tv analysoi kuinka pitkään katsoja näkee mainoksen ja kuinka usein katsojat keskeyttävät mainoksen katsomisen). Apple iPad sai 180 yksikköä iSpot Attention Index-asteikolla, joka tarkoittaa 80% vähemmän keskeytyksiä mainoksen katselussa kuin keskimäärin (keskeytykseksi lasketaan kanavan vaihtaminen, ohjelmaoppaan ottaminen esille, kelaaminen eteenpäin tai tv:n sulkeminen). University of Phoenix sai 176 yksikköä iSpot Attention Index-asteikolla, eli 76% vähemmän keskeytyksiä kuin keskimäärin.