Fox Networks Group Oy lanseeraa tv-kanava FOXin rinnalle mainosrahoitteisen National Geographic -kanavan 1. maaliskuuta 2017. Aiemmin maksukanavana Suomessa toiminut National Geographic on maaliskuusta lähtien ensimmäinen vapaasti katsottava National Geographic -kanava Euroopassa ja toinen maailmassa.

National Geographic on maailman johtava tieteeseen ja tutkimukseen keskittyvä asiaviihteellisten ohjelmien kanava, joka näkyy 169 maassa ja tavoittaa 433 miljoonaa kotitaloutta. Kanava tarjoaa katsojille viihdyttäviä ja innovatiivisia ohjelmia, joissa huippuluokan asiantuntijat ja a-listan julkkikset käsittelevät ajankohtaisia aiheita. Tämän lisäksi National Geographic keskittyy tutkimaan ja suojelemaan luontoa sekä tukemaan kehitystyötä eri tieteen aloilla. Brändiuudistuksen myötä kanava tavoittelee valveutuneita ja uusista ilmiöistä kiinnostuneita aikuisia TV-katsojia, jotka toivovat vaihtoehtoista ja laadukasta ohjelmistoa nykyisen TV-tarjonnan rinnalle.

National Geographic -kanava kuuluu National Geographic Partners LLC -yhteisyritykseen, jonka pääomistaja on 21st Century Fox. Koko yrityksen tuotosta 27 % palautetaan vuosittain National Geographic Societyn tukemaan luonnonsuojelun ja -tieteen tutkimustyöhön. Viime vuonna summa oli 1,1 miljardia dollaria.

Uusi maksuton tv-kanava National Geographic aloittaa 1.3.2017