Mainostamalla National Geographicilla mainostaja osallistuu myös rahoittamaan tutkimustyötä, joka keskittyy tulevaisuutemme kannalta tärkeään tehtävään: luonnon, eläinten ja kulttuuriperinnön suojeluun.

National Geographic -kanava kuuluu National Geographic Partners LLC -yhteisyritykseen, jonka pääomistaja on 21st Century Fox. Koko yrityksen tuotosta 27 % palautetaan vuosittain National Geographic Societyn tukemaan luonnonsuojelun ja -tieteen tutkimustyöhön (Corporate Social Responsibility).

Tälläkin hetkellä National Geographic tukee apurahoin monia tärkeitä hankkeita. Pristine Seas -tutkimusprojekti keskittyy kartoittamaan ja suojelemaan koskemattomia ja vähän tunnettuja valtamerien alueita. Photo Ark -projektin valokuvaaja Joel Sartore matkustaa ympäri maailman ottaakseen kuvia uhanalaisista eläimistä ja tuodakseen ihmisten tietoisuuteen harvinaisten lajien katoamisen. National Geographic rahoittaa myös suomalaisen biologi Tiina Särkisen tutkimusprojektia, jonka tavoitteena on selvittää, millaiset alueelliset riskit voivat johtaa uhanalaisten kasvien sukupuuttoon.

”National Geographic on auttanut minua etsimään harvinaisuuden lähteitä maailman monimuotoisimmilta alueilta”, kommentoi Tiina Särkinen. ”National Geographicin antama tuki tutkimusta varten on tärkeää, sillä haluamme tietää enemmän planeetastamme. Pienenä tyttönä en uskaltanut toivoa pääseväni tekemään yhteistyötä moisen järjestön kanssa.” Katso lisää Tiinasta tästä.

National Geographic on maailman johtava tieteeseen ja tutkimukseen keskittyvä asiaviihteellisten ohjelmien kanava, joka näkyy 171 maassa ja tavoittaa 440 miljoonaa kotitaloutta. Kanava tarjoaa katsojille viihdyttäviä ja innovatiivisia ohjelmia, joissa huippuluokan asiantuntijat ja a-listan julkkikset käsittelevät ajankohtaisia aiheita. Tämän lisäksi National Geographic keskittyy tutkimaan ja suojelemaan luontoa sekä tukemaan kehitystyötä eri tieteen aloilla.