Ohjelmayhteistyö

Tunnettuuden kasvattaminen

Docrateksen eturauhassyöpäkampanjan kohderyhmänä olivat yli 45-vuotiaat miehet, ja kaupallisesta kanavavalikoimasta National Geographic tarjoaa erittäin profiloivan katsojakunnan. Lisäksi kanavan korkea laadukkuus niin teknisesti kuin ohjelmallisesti, vahvisti Docrateksen vakaumusta siitä, että heidän kannatti valita nimenomaan National Geographic viestinnällisesti haastavan kampanjansa kuljettajaksi.

Kaikki Docrateksen brändi-KPIt, ja eritoten tunnettuus, olivat korkeammat mainoksen nähneiden parissa. Huomioarvo oli erittäin korkea huomioonottaen, että tarkasteltavana oli totaalipopulaatio (Nat Geoa viimeisen kahden viikon aikana katsoneiden osuus 62% vastaajista). Tunnekartasta, joka kuvastaa mainonnan katsojissa herättämiä tunteita, voidaan todeta, että se on ”esimerkillinen” verrattuna samaan kategoriaan luettavien muiden ns. Suuren riskin informatiivisiin mainoksiin (kategoriaan kuuluvat pankkilainat ja vakuutukset). Mainonta herätti siis surullisuuden tunteita, joita voi edellyttää nousevan syöpähoidoista puhuttaessa; samanaikaisesti kuitenkin välittäen korkean energian tunteita eli on aktivoiva, jolloin mainonnan näkevä henkilö haluaa hakea lisää tietoa aiheesta, harkitsee mainostettua yritystä ja haluaa suositella sitä muille. Tutkimus myös osoittaa, että kampanjan tavoitteena ollut Docrateksen tunnettuuden nostaminen kohderyhmässä onnistui sekä suositteluhalu heräsi; näiden perusteella voi todeta, että saman luovan konseptin näkyvyyden jatkaminen kannattaa.

”Kelluva ohjelmayhteistyö oli yrityksellemme ensimmäinen laatuaan, ja olen tyytyväinen tuloksiin. Ennakkoon mietin, miten näin vaikea teema – eturauhassyöpä – otettaisiin katsojien keskuudessa vastaan, mutta tutkimustulosten perusteella onnistuimme herättämään nimenomaan miehissä kiinnostusta aiheeseen. Ja mikä tärkeintä; tunnettuuden kasvattamisen lisäksi saimme kampanjan ansiosta myös suoria yhteydenottoja.” – Ella Kirjasniemi, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Docrates Syöpäsairaala.

 

« Etusivulle

Asiakkaat kertovat

Avaimet käteen-palvelu

Minkälaisia arvoja ja toimintatapoja asiakkaat arvostavat, kun haetaan vaihtoehtoa spottimainonnalle ja tehdään räätälöityjä erikoisratkaisuja? Yksilölliset ratkaisut innostavat ja prosessin helppous, joustavuus ja tehokkuus saavat erityiskiitokset. Laadukkaat sisällöt, joita niin FOX kuin National Geographic tarjoavat, ovat ympäristöjä, joissa mainostajan viestin on hyvä olla.

”FOXilaiset pitivät huolta meistä kaikissa vaiheissa.”

« Etusivulle

VW e-Golf

VW e-Golf valloitti lanseerauksessa

Volkswagenin ja National Geographicin yhteistyö NatGeo-kanavan lanseerauksen yhteydessä oli kasvattaa VW:n sähköauto e-Golfin tunnettuutta. Suomalaiset löysivät vapaaksi katsottavaksi lanseerattavan tv-kanavan erittäin hyvin, ja VW e-Golf sai laajan näkyvyyden usealla komponentilla. Mediaelementteihin kuuluivat Kelluva ohjelmayhteistyö-tunnisteet, Kanavailme-tunnisteet sekä luonnollisesti NatGeon ohjelmistotrailerin allekirjoitus.

« Etusivulle

Särkänniemi

Uuden laitteen monimedialanseeraus

Särkänniemi lanseerasi kesäkaudelle 2016 uuden laitteen nimeltä ”X”, jonka monimedialanseerauksessa FOX
oli mukana kampanjankokonaisuuden ainoana TV-kanavana.

Toteutuksena oli kanavailme – ainoa mainospaikka ohjelmien välissä, joka on kerrallaan yhden mainostajan hallussa yksinoikeudella.

FOX onnistui ylittämään odotuksemme toteutuksessa, joka oli vielä vauhdikkaampi ja jännittävämpi kuin mitä etsimme, kertoo Särkänniemen markkinointipäällikkö Tiia Välimäki.

« Etusivulle

Lejos

Väylä pienten brändien näkyvyyden kasvattamiselle

Lejos on kansainvälisiä elintarvikealan merkkituotteita maahantuova ja niiden markkinointiin erikoistunut yritys. Osalla Lejoksen edustamista brändeistä ei ollut aikaisemmin TV-toteutusta ja FOXilla pureuduttiin juuri näiden brändien kanavailmeen luomiseen. Paketoimalla useampia näkyvyysjaksoja ratkaisuiden kustannustehokkuutta saatiin nostettua merkittävästi. Tämä mahdollisti television tuomisen kyseisten brändien mediamixiin.

Meillä on paljon pieniä brändejä tai budjetteja, joilla olisi yksin haasteellista saada TV näkyvyyttä. Tämä yhteistyö on myös mahdollistanut jokaiselle brändille yksilöllisen toteutuksen, taustoittaa Lejoksen markkinointijohtaja Heidi Raitio.

« Etusivulle

Viking Line

Huima, 49 % huomioarvo jo kahdessa viikossa

FOX toteutti Viking Linen Pohjoiset Puhtaat Maut -tuotteen kanavailmeen, jonka kautta saavutettu huomioarvo kohosi kahdessa viikossa peräti 49 prosenttiin. Tulos ylittää jopa tutkimuslaitosten tietopankkikeskiarvion. Kanavailmeen nähneiden positiivinen brändimielikuva, harkinta ja preferenssi kasvoivat kanavailmeen ei-nähneisiin verrattuna merkittävästi. Näkyvyys nosti myös kohderyhmän mielenkiintoa lisätiedon hakemiseen verkossa sekä halua kokeilla mainostettua tuotetta.

« Etusivulle